۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵

از ابتدای سال جاری؛

۲۱۶ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در خراسان شمالی تایید شد

۲۱۶ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در خراسان شمالی تایید شد

بجنورد _ مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۲۱۶ تاییدیه ایمنی اولیه آسانسور توسط اداره کل استاندارد خراسان شمالی صادر و برای ۶۷ دستگاه آسانسور، تمدید گواهی ایمنی انجام شد.

محمد خوران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تصریح کرد: مالکین و مدیران ساختمان‌ها می‌بایست پیش از اتمام تاییدیه ایمنی آسانسور جهت انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور اقدام نمایند.

وی افزود: تعداد ۴۴ گواهینامه ایمنی صادر شده در مرحله تأیید کارشناس استاندارد می‌باشد که به دلیل عدم ثبت در درگاه ملی مجوزها و عدم اخذ کد رهگیری توسط مالک و شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور، قابلیت صدور تاییدیه ایمنی را ندارند؛ لذا با توجه به الزام مراجع قانونی ذیربط مبنی بر ثبت کلیه مجوزهای صادر شده در درگاه ملی مجوزها، گواهینامه‌های ایمنی فاقد کد رهگیری از درجه اعتبار ساقط می‌باشد و مسئولیت هرگونه اهمال در اخذ کد رهگیری با مالک و شرکت طراحی و مونتاژ مرتبط می‌باشد.

کد خبر 6249194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha